Hiidlaste murekirja leidis arhiivist Kristel Tammik

ERA-R.3.7.524

ERA-R.3.7.524
Eesti NSV Hiiuma rajooni TSN täitevkomitee
Kärdlas 11. jaanuaril 1963
Eesti NSV Ülemnõukogu tööstus- ja transpordikomisjoni esimees sm. K. Vaino
/…/
Suveperioodil ei rahulda laevaühendus reisijate vajadusi Heltermaa-Rohuküla liinil. Reisijaid vetakse praamil „Viimsi“, mis alati viimase võimaluseni on täis tuubitud masinaid ja reisijail tuleb üle masinate ronida, riideid määrida ja üldse puuduvad meresõidu mugavused. Laevaühendus toimub küll 2 korda päevas, kuid II reisil veetakse ainult vedelkütust.
/…/
Teiseks tõsteti üles küsimus, et lennuühendus suveperioodil toimuks hommikul varem ja õhtul hiljem, nii et I reis väljuks Käinast Tallinna kell 9.00 ja viimane reis Tallinnast Käina väljuks kell 17.00. Selline sõiduplaan võimaldaks ühe päevaga Tallinnas ära käia. Tallinnas toimuvad nõupidamised algavad tavaliselt kella 10-paiku ja vaatamata sellele, et Tallinna sõiduks Hiiumaalt kulub ainult 40 minutit, tuleb hiidlastel ära sõita juba eelmisel päeval ja tagasi saab alles ülejärgmisel, seega kulub 3 tööpäeva, kuna lennuliikluse reguleerimisel võib ära käia ühe päevaga.
Hiiuma Raj. Tsn Täitevkomitee esimees V. Tasane
Valik fotosid liinidel Rohuküla-Heltermaa ja Virstu-Kuivastu liikunud parvlaevadest:

Virtsu-Kuivastu liinil ühendust pidanud praam Sõprus, mis mahutas 16 autot ja sadakond reisijat, 1957. A. Rätsep

Praam Viimsi, 1973. Jüri Vendelin

Praam Viimsi radist Vladimir Andrejev mandriga sidet pidamas, 1973. Jüri Vendelin

Reisipraam Heltermaa sadamas, 1975. Raivo Kursk

Praam Suurupi Rohuküla sadamas, 1983. M. Naumov

Kuivastu-Virtsu praam, 1991. Mati Oolup