Rahvusarhiivi ajaveeb

Rahvusarhiivi ajaveeb

Kuidas saada mandrile?

Hiidlaste murekirja leidis arhiivist Kristel Tammik

erar-3-7-524_lk_94

ERA-R.3.7.524


erar-3-7-524_lk_95

ERA-R.3.7.524

Eesti NSV Hiiuma rajooni TSN täitevkomitee

Kärdlas 11. jaanuaril 1963

Eesti NSV Ülemnõukogu tööstus- ja transpordikomisjoni esimees sm. K. Vaino

/…/

Suveperioodil ei rahulda laevaühendus reisijate vajadusi Heltermaa-Rohuküla liinil. Reisijaid vetakse praamil „Viimsi“, mis alati viimase võimaluseni on täis tuubitud masinaid ja reisijail tuleb üle masinate ronida, riideid määrida ja üldse puuduvad meresõidu mugavused. Laevaühendus toimub küll 2 korda päevas, kuid II reisil veetakse ainult vedelkütust.

/…/

Teiseks tõsteti üles küsimus, et lennuühendus suveperioodil toimuks hommikul varem ja õhtul hiljem, nii et I reis väljuks Käinast Tallinna kell 9.00 ja viimane reis Tallinnast Käina väljuks kell 17.00. Selline sõiduplaan võimaldaks ühe päevaga Tallinnas ära käia. Tallinnas toimuvad nõupidamised algavad tavaliselt kella 10-paiku ja vaatamata sellele, et Tallinna sõiduks Hiiumaalt kulub ainult 40 minutit, tuleb hiidlastel ära sõita juba eelmisel päeval ja tagasi saab alles ülejärgmisel, seega kulub 3 tööpäeva, kuna lennuliikluse reguleerimisel võib ära käia ühe päevaga.

Hiiuma Raj. Tsn Täitevkomitee esimees V. Tasane

Valik fotosid liinidel Rohuküla-Heltermaa ja Virstu-Kuivastu liikunud parvlaevadest:

efa0250_000_0000000_32987_ft

Virtsu-Kuivastu liinil ühendust pidanud praam Sõprus, mis mahutas 16 autot ja sadakond reisijat, 1957. A. Rätsep


120mm negatiivfilm

Praam Viimsi, 1973. Jüri Vendelin


120mm negatiivfilm

Praam Viimsi radist Vladimir Andrejev mandriga sidet pidamas, 1973. Jüri Vendelin


35mm negatiivfilm

Reisipraam Heltermaa sadamas, 1975. Raivo Kursk


35mm negatiivfilm

Praam Suurupi Rohuküla sadamas, 1983. M. Naumov


efa0382_000_0000000_153662_ft

Kuivastu-Virtsu praam, 1991. Mati Oolup



Rahvusarhiivi ajaveeb

Saada uued postitused mulle e-mailile

LisaJälgi